Lobby shuts down Al-Jazeera America

On January 14, Al-Jazeera America cable news network announced that it will shut down two and a half years after its launch as result of economic boycott and political harassment which it doesn’t want to endure any further.

Al-Jazeera America is American channel of Al-Jazeera English (AJE), a subsidiary of Qatar-based Arabic news network launched in 1996 with ‘royal family’ as major share-holder. Al-Jazeera’s bid to acquire a Canadian channel was sabotaged by country’s powerful Jewish lobby groups led by Canadian Jewish Congress.

On January 2, 2013, Al-Jazeera succeeded in buying Current TV, owned by Al-Gore, an Israeli poodle and former US vice-president, and Jewish millionaire Joel Hyatt for $500 million. The deal was condemned by prominent Israel supporters and Muslim haters, such as, Abraham Foxman (ADL), Malcolm Hoenlein, executive vice-president of conference of presidents of Jewish organizations, Rep. Michele Bachmann, Rush Limbaugh, Bill O’Reilly, Glenn Beck, etc.

Al-Jazeera has a troubling record and history that is very disturbing, particularly in its Arabic language broadcasts. It has exploited and exaggerated the Arab-Israel conflict in a heavy-handed and propagandistic manner, and always at the expense of Israel, while giving all manner of virulent anti-Israel and even anti-Semitic extremists access to its airwaves,” Abe Foxman said in a statement.

O’Reilly called Gore a “hypocrite”, saying: This is really stunning. A former vice president selling his far-left cable network to anti-Americans, then trying to jam the deal to avoid higher taxes.

After the sale, the pro-Israel groups ran Current TV boycott campaign. As result, within six month of Al-Jazeera’s first broadcast, most of Jewish and Zionist business dealings with Current TV disappeared.

The Al-Jazeera America has been lauded for quality reporting and commentary. It is the winner of Columbia University’s prestigious Alfred I. DuPont Award for good journalism. The award is named after the gunpowder Jewish millionaire.

Last year, the Jewish lobby played its usual Monica Lewinsky “anti-Semitism and sexuality” card against Al-Jazeera America’s former CEO Ehab Al Shihabi. One of network’s female Jewish executive, Shannon High-Bassalik along with another Jewish employee Matthew Luke, accused Shihabi of discrimination against Jewish staff members and anti-Israel media coverage to please Qatar’s rulers. She hit the network with a $15 million law suit. Al Shihabi, as a gentleman, resigned.

Qatar, an oil-rich Sheikhdom was created by British colonists in 1867 out of Bahrain, which also used to be part of Persia under Safavid Empire (1502-1736). It’s home to America’s largest military base at Al Edeid. However, the powerful Jewish Lobby hates Qatari sheikhs for providing residence to Egyptian scholar Dr. Al Qaradawi and Hamas political guru Khaled Mashaal. In 2014, Jewish groups ran a vicious campaign against Qatar’s hosting 2022 FIFA World Cup, and demanded Cornell University to close down its medical college in Qatar.

The cable will shut down on April 30. It’s launched in October 2013 at the cost of one billion dollar.

Several Islamophobes hold high and sensitive positions at Al-Jazeera International (AJI) including Avi Lewis, Vince Ryan, Russell Maryman, Dave Marash and his wife Amy Marash.


Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s